Choď na obsah Choď na menu
 


POTREBUJEME ICH...?

26. 1. 2014

SUPEMARKET

OBROVSKÉ NÁKUPNÉ STREDISKA SA MNOŽIA A MNOŽIA

POTREBUJEME ICH V NAŠOM OKOLÍ TOĽKO...?

Preto ma teraz napadlo, že vôbec nie!!!

 

Neviem ako kto, ale asi skoro každý chlap ak ide na nákupy do tých obrovských supermarketov ako napríklad Tesco, Lídl, Kaufland a tak podobne, len vozik tlačí a vklada do neho čo mu manželka vloží do rúk a presúvajú sa nezmyselne z jednej uličky pomedzi regále do druhej uličky až prídu postupne k pokladni.

 

Ja teda osobne to fakt strašne nanavidím a nudím sa tam. Prečo sa nanakúpi čo je potrebné a ide sa domov. Nie, naložíme aj také blbiny, čo sme vôbec nechceli a zbytočne sa vyhadzujú peniažky na veci čo valstne ani nepotrebujeme. To je úžasný ťah od tých, čo tento obchodný reťazec vymysleli. Nestačili by nám zas tie naše malé obchodiky, tie potraviny, na aké sme boli naučený roky rokúce?

 

Asi nie! Niekto tam totižto chodí si odpočinuť. Chodia tam určite rodiny aj s deťmi zabíjať čas a to hlavne v tú sobotu či nedeľu. Po obede namiesto do prírody, sa vyberú na pravideľnu prechádzku z oddelenia do oddelenia v takom MAXe čo máme tu neďaleko napríkald, je to ako návštevný nával do nemocníc.

 

No a tie oddelenia s oblečním a obuvou, no neustále tam nič riadné namajú, ale tie ženské tam musia ísť a motať sa tam nekonečné dlho a všetko očahať, vyskúšať si a pritom vopred vedia, že nič nekupia, vlastne lepšie napísané, nič ani kúpovať nechcu. Je to len taká ženská mánia nakúpovania a tie obrovské nákupné centra vyrástajú stále nové a novšie.

 

Potrebujeme ich mať toľko a na jednom mieste pohromade a to myslím len na tie, čo máme tu v našom blízkom okolí, aké to musí byť otrasne v takej Blave napríklad, ani si to nechcem predstavovať...

 

Nie len s oblečením a potravinami to je tak. Sú tu aj kadejaké hobby či stavebné supermarkety a využívajú sa kadejaké voľné plochy v mestách, ale aj orné pôdy. Ako napríklad aj tie dnes tak moderné golfové parky obrovských rozmerov a aby bol niekde krásny zábavný park pre deti s rodičmi to nikoho nenapadne postaviť. Načo? Však zábavnejšie je to v tých parkoch plných nákupuchtivých unudených rodín, čo ich vôbec nenapadne, že v parku niekde vonku by im bolo zdravšie. No to je dnešná kultúra, to je dnešná móda využitia voľného času a nervačiť sa, že není kde zaparkovať...

 

Každý takýto market zrujnoval malé obchodíky, kde sa určite nakúpovalo kľudnejšie, pohodlnejšie a aj keď nie všetko v jednej predajničke, po ruke bola iná a tiež mi ide na nervy, že majitelia týchto marketov nutia zamestnancov pracovať neustále, či je sviatok nesviatok, celé dni a aj v nedeľu, kedy sú potom doma s rodinami a kedy oddychujú, je to všetko samí zhon a nervové stavy za mizerné platy. No a ešte niečo, všetko dovážame a domáce vyrobky sa len horko ťažko dajú v takýchto superkoloch zohnať a napríklad, kto vám v takých kolosoch poradí, ak potrebujete niečo, čo ja viem, nahradný dieľ do wc či na vodovodnú bateriu? Nik! Kúp a zmizni. Potom ľudia chodia k nám do predajne, kde pracujem a vidím ich zúfalosť, že si nevedia poradiť, lebo to kúpili v tom či hentom superobchode a oni im tam nič k tomu nevedia dať. To sme chceli? To chceme? Tam nemajú pozaručný servis, odborné poradenstvo. odpoveď je - nevedieme a do Činy je ďaleko, tak utekáme do Poľska, tam majú tiež všetko. Č už? Ľudia sú nepoučiteľný a budú kúpovať kadejaké šmejdy...

 

Neviem prečo, ale nejak ma toto všetko sere a nie len mňa. Určite je vás okolo mňa veľa. Viem, ja nič nezmôžem, no nejak som sa potreboval vyrozprávať, teda napísať tie svoje zlostné pocity roky rokúce v sebe držiace....

 

 

tulák peťo z Tramtárii na sLOVEnsku

 

 

 

 

 

 

 

Komentáre

Pridať komentár

Prehľad komentárov

markety

oluskaprokopova,27. 1. 2014 20:30

viem, ze podobnu skusenost maju vsetci okolo mna, ale nic to nie je platne, pretoze skutocnost je taka, ze aj ked nadavaju aj tak tam idu. Ked som bola na bezkach stretla som dve mlade rodiny aj s detmi a pytam sa: je hore vela ludi? Pozreli sa na sebam ale kdeze ved vsetky rodiny s detmi su predsa v obchodakoch a ich deti volame klimove deti. Je to velka tragedia, najradsej by som to vsetko zburala a vratila to naspat...

Markety

Vrajka,26. 1. 2014 19:05

Moja reč, Peťo. A poviem ti, že minulý rok sme mali v robote povinne prednášku za európske peniaze, nahnali nás do zasadačky či sme chceli alebo nie, a akási ženská z Prahy nás školila o marketingu. Čo to je? Jednoducho povedané, naučia vás ako oblbovať ľudí, aby nakupovali aj to, čo nechcú a nepotrebujú. Len aby z ľudí vytiahli peniaze. A sú na to dnes aj školy! Kam sme to dospeli? O nejakej etike ani nehovoriac. Štrajkovala som celú dobu, čo som tam bola, nezapájala som sa do akýchsi blbých úloh, kde sme to mali prakticky skúšať... bolo mi na blití. Do kanclu som potom prišla tak rozzúrená, že mi kolegyňa vravela: Ivetko, takú ťa nepoznám, ukľudni sa! Nešlo to. Všetky lajstra čo nám dali som roztrhala a ihneď skončili v koši. Ešte teraz ma chytá amok, len čo si na to spomeniem. Ešteže Jednota funguje skoro ako kedysi. Väčšinou je na dedinách a hlavní zákazníci sú dôchodcovia. No už aj na dedinách rastie konkurencia. V jednej dedine v našom okrese postavili Peny a v ten deň, keď ho otvárali, nám klesla tržba o 60%! To preto, lebo na prvý deň nastavili tak nízke ceny, že sme nemohli konkurovať. A po prvotnej eufórii začali aj tam ceny stúpať.
Som rada, že dnes už niektorí ľudia trochu vytriezveli a začínajú sa zaujímať o kvalitu, nie o najnižšiu cenu. A vyberajú si, čo kúpia a radšej majú naše české výrobky. Aj od našich miestnych pestovateľov, chovateľov, minimliekární, údenárov a podobne.
Kiež by takých bolo viac!!!!